El dissabte 28 de novembre, amb la nostra delegació ActivaMent Berguedà vam fer la nostra excursió mensual per conèixer el nostre territori de la Catalunya interior. Aquesta vegada no hem marxat gaire lluny. Hem visitat el casc antic de la vila de Berga i el Santuari de Queralt. Què hem fet:
* Al matí hem recorregut els carrers i places de Berga seguint les explicacions del nostre company d’ActivaMent, en Xavier Vilardaga.
* Al migdia hem anat a veure el Museu de la Patum, festa de Corpus declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat.
* Després hem anat a dinar al bell mig del carrer Major de Berga a la pizzeria La Menta, soci col·laborar d’ActivaMent.
* Per la tarda hem pujat fins al Santuari de Queralt (església barroca) per contemplar Berga a vista d’ocell, l’església i la Mare de Déu de Queralt. El 2016 serà el centenari de la seva coronació.
* Finalment hem pujat fins a la Cova de la Troballa de Queralt, que és el lloc on la tradició diu que va ser trobada la imatge de la Mare de Déu de Queralt.
Aquesta excursió va formar part de les diferents excursions que fem una vegada al mes fora de les rodalies de Berga (tot i que en aquesta ocasió no ens hem desplaçat molt) i que s’organitzen dins del Club de Senderisme i Passejades de la nostra delegació per fomentar el contacte social del nostre col·lectiu. Una activitat gratuïta i oberta a totes les persones que vulguin participar, organitzada conjuntament amb el Banc del Temps del Berguedà, el Casal d’Avis de Berga i l’Associació Tagast.
Us anirem informant de properes sortides!