Col·lectiu Actiu de Persones amb l’Experiència del Trastorn Mental

Projecte de Vida

El Trastorn Mental i la Maternitat: la meva experiència personal

Em van diagnosticar un trastorn esquizoafectiu als 23 anys, amb tot el que això implica. Jo volia tenir un fill. Per a mi era la il·lusió de la meva vida, encara que sabia que comportaria sacrificis.

2021-05-14T12:32:08+02:0017 d'octubre de 2017|Categories: El Blog d'ActivaMent|Etiquetes: , , |

Vull ser (bona) mare

Fins no fa gaires anys les dones amb trastorns mentals crònics com aquell amb el que jo convisc, i no només elles (també me'n recordo ara de les dones amb discapacitat intel·lectual, per exemple) eren sistemàticament esterilitzades: expressió màxima que si elles, en algun moment de la seva adultesa trastornada, sentien el desig de ser mares, s'havia d'acabar amb aquell desig d'arrel.

2021-06-03T17:48:43+02:0024 de novembre de 2015|Categories: El Blog d'ActivaMent|Etiquetes: , , , , |

Estigma i Sistema

Crec que com societat tenim un problema greu. La civilització occidental està construïda sobre les possessions, sobre el capital. Crec que no hi ha ningú que controli la situació. Ni els multimilionaris. Posar el capital al centre del nostre projecte social ha fet que cada un de nosaltres ho hagi interioritzat, de forma que les persones han passat a un segon pla i el que compta és el que tens. També has de ser una persona productiva econòmicament per a encaixar al sistema. Ens valorem a nosaltres mateixos segons les nostres possessions.

2021-06-08T12:03:34+02:006 d'octubre de 2015|Categories: El Blog d'ActivaMent|Etiquetes: , , |

Teatre i Salut Mental

Sóc Mònica, psicòloga de formació, activista de la salut mental i formo part d’ActivaMent. M'agraden moltes coses, com cantar, ballar, llegir, escriure, etc. Tinc un trastorn mental, i vull parlar del paper tan important que té per a mi una activitat com és el teatre.

2023-04-16T22:48:41+02:0026 de maig de 2015|Categories: El Blog d'ActivaMent|Etiquetes: , , , |

La Recuperació en Salut Mental: una reconversió (Part 1)

Us parlo des de l'experiència de patir un trastorn mental anomenat esquizofrènia paranoide. Almenys això és el que han aconseguit determinar els psiquiatres que m'han tractat i crec, molt al meu pesar, que no s'han equivocat.

2021-08-12T18:47:34+02:0025 de novembre de 2014|Categories: El Blog d'ActivaMent|Etiquetes: , , , |
Go to Top