cartell_escript_2016_webEscriure per entendre’ns. Escriure per donarnos forma. Escriure per compartir.
Aquestes són les raons per les quals les persones i els grups escriuen. I més en moments de crisi. Per això, aquest taller et proposa convertir les teves experiències, el teu punt de vista, el teu món en matèria de creació i així aprendre a utilitzar la imaginació per repensar-te a tu mateix/a i la teva vida.
Perquè cada persona, cada crisi, cada anècdota, cada punt de vista personal pot ser matèria de literatura.

Objectius
Utilitzar la creativitat i la imaginació per revisitar i recrear persones i situacions des de la distància segura de la escriptura.
Aconseguir posar sobre el paper històries que són un recull de les nostres lluites, un homenatge als absents i un llegat pels nostres.
Descobrir com la nostra vida i les nostres lluites és matèria de literatura i, potser, de bellesa.

Metodologia
En cada sessió es realitzaran uns exercicis d’escalfament per a que els participants s’acostin a l’escriptura i al treball dels objectes com a símbol d’un/a mateix/a, eix central en el taller. A continuació es proposaran exercicis curts d’escriptura per descobrir el plaer de l’escriptura automàtica, més lliure i irreflexiva. També es proposarà un exercici més llarg, entre sessió i sessió que demanarà, a ser possible, un desenvolupament a casa.

En cada sessió es parlarà, amb respecte i molta cura, dels aspectes temàtics i els punts de vista que s’aportin als exercicis. A més, s’oferiran eines i informació per si els participants volguessin continuar treballant l’escriptura com a eina d’exploració.

Temari
  1. Per què escrivim?
  2. Com escrivim i de què?
  3. Els llocs i les persones com a obres d’art.
  4. Els records i els somnis.
  5. L’estil i la nostra veu sobre el paper.
  6. L’escriptura com a ajut personal.
  7. Jugar amb les paraules.
  8. Com desbloquejar una pàgina en blanc.

Participants
El taller s’obre a qualsevol persona que, havent passat per una crisi personal o una pèrdua, vulgui donar forma narrativa a la seva experiència o provar una forma diferent d’acostarse a ella. No es demana experiència prèvia ni en teràpia ni en escriptura, tan sols ànims per explorar.

Si vols participar pots venir, a partir del 18 de març fins el 6 de maig, tots els divendres, de 17 a 19 h.

Lloc: Centre Cívic Nord.  C/ Lledoner, 6 de Granollers.

O pots trucar al 617887550 o escriure a granollers@activament.org