El divendres 28 de maig, de 19:00 a 21:00, realitzarem una sessió de Cinefòrum Virtual per a comentar, reflexionar i debatre sobre el documental “Ornitorrincos y psiquiatría: Historia de un sobreviviente”, amb el seu director, Marcelo Sanhueza Vallejos.
En el documental, el director ens narra la seva història, travessada per un diagnòstic d’esquizofrènia el 1992, a més de qüestionar la idoneïtat i legitimitat de les pràctiques psiquiàtriques imperants, i presentar-nos una proposta terapèutica basada en el respecte i l’horitzontalitat.
Marcelo Sanhueza Vallejos vol evidenciar que una visió polar, binària o dicotòmica en salut mental és nociva. Si bé des de moltes àrees del coneixement s’escriu que pensem d’aquesta manera de “tot o res”, o “blanc i negre”, en el transcurs del documental es van mostrant perspectives que aconsegueixen sortir d’aquesta mirada i com això contribueix a tenir graus o nivells de millora en salut mental.
Es mostren experiències, eines i idees que poden ser preses per a replicar o per a aprofundir i indagar en elles. Una espècie de dispositiu o conjunt d’eines per a donar esperança als qui ho vegin i vulguin prendre-les.
El documental ha estat fruit d’un procés col·lectiu de recerca profund de molts vessants de la psiquiatria, la teràpia ocupacional i l’expressió artística. I en ell, podem veure una entrevista a la nostra companya Laura Sicilia, sobre els Grups d’Ajuda Mútua.
Per a participar, pots inscriure’t escrivint a formacio@activament.org i et farem arribar l’enllaç perquè puguis veure el documental des de casa teva, així com l’enllaç a la sala virtual en la qual ens reunirem per a realitzar el debat amb el director.
Aquesta és una activitat gratuïta, organitzada per ActivaMent, i amb la col·laboració de la Xarxa sense Gravetat.
T’hi esperem!