Aquest any se celebra la quarta edició del DMTOfest’20: Dia Mundial del Teatre de l’Oprimit, organitzat per uTOpia Barcelona. En concret, el DMTOfest d’aquest any començarà amb l’acte inaugural que tindrà lloc el dilluns 16 de març amb “Cossos Infinits“, nom que dóna títol a l’edició d’enguany. I fins al 22 de març podrem gaudir de diverses activitats entorn al Teatre de l’Oprimit.
Com expliquen a la seva web: “En aquesta quarta edició, el DMTOfest’20 reflexiona sobre els cossos com a territoris polítics, on es reflecteix la història viscuda, l’opressió, l’angoixa, el pes de la vivència, el judici o el límit impostat. Però uns cossos on també descobrim la lluita, l’esperança, la resistència, la solidaritat, la lleugeresa del sentir-se il·limitats. Els cossos com possibilitats infinites.”
En el teatre fòrum s’exposa un problema o conflicte que afecta una persona, comunitat o grup de persones oprimides. Un cop presentat el problema o conflicte es convida al públic a pujar a l’escenari, triar en què escena vol actuar, intercanviar-se per un dels personatges i buscar alternatives a l’hora d’actuar. D’aquesta manera es genera debat presentant diverses alternatives i punts de vista per superar aquesta opressió convertint-se el públic en actor crític i amb capacitat transformadora.
El taller de Teatre Social d’ActivaMent, amb la col·laboració de l’Ateneu l’Harmonia, dirigit per Helena Rodríguez, participa amb l’obra de teatre fòrum “Percentatges“, sobre la discriminació a l’àmbit laboral per motius de salut mental. I abans de “Percentatges”, es realitzarà una breu performance a càrrec de Les Coulants. El proper dissabte 21 de març, a les 20:30h, al Centre Cívic Can Felipa. El preu de l’entrada és de 5€.
Us esperem el dissabte 21 de març, al Centre Cívic Can Felipa (C/ Pallars, 277), Barcelona, a les 20:30h. Ens veiem al DMTOfest’20!!!