La Taula de Salut Mental de Granollers ha estat una de les seleccionades per a implementar un Pla Antiestigma en tot el territori que cobreix, amb el suport d’Obertament.
L’objectiu principal és aminorar l’estigma i la discriminació per raons de salut mental. Col·lectivament, iniciem un treball regular per tal de definir, planificar i executar accions, activitats i projectes de lluita contra l’estigma amb continuïtat en el nostre territori.
El Pla Local Antiestigma està organitzat i sostingut principalment per persones provinents de les administracions locals (Ajuntament i Consell Comarcal), els proveïdors de serveis (Benito Menni), les entitats de salut mental (Fundació Lar i Activa’t Granollers) i la primera persona organitzada (ActivaMent Granollers).
Objectius estratègics:
• Canviar actituds i comportaments en relació a les persones que tenen un problema de salut mental dins la nostra realitat territorial.
• Reduir els nivells d’estigma i discriminació percebuda.
• Apoderar la primera persona com a garant del canvi social.
• Millorar els indicadors d’inclusió social relatius als problemes de salut mental.
Considerem que el nostre paper dins del Pla pot ser decisiu perque es dona vital importància a la 1a persona. Es més, es considera que la lluita antiestigma únicament és eficaç si la desenvolupen persones amb experiència viscuda de trastorn mental que estan en procés de recuperació o recuperades. D’aquí, que la 1a persona sempre ha d’estar al centre de l’activitat.
Està previst comptar amb l’assessorament i l’acompanyament d’Obertament al llarg d’uns 18-24 mesos. Però la finalitat és que s’impliquin el màxim d’agents locals per a que el Pla pugui subsistir i renovar-se periòdicament; que no és converteixi en una acció puntual si no en activitats continuades en el temps.
Us mantindrem informats!!